طراحی وب سایت

۵ اشتباه مرگبار در انتخاب تصویر وب سایت

کش آمدن و دفرمه بودن تصویر محصولات

من تصویر یک محصول را به شما نشان می دهم که کش آمده و یا به نوعی دفرمه شده، دقیقا نمی توان
بگویید که چرا این تصویر به شما حس بی کیفیت بودن را می دهد، اما همین نکته ساده شما را از صف
محصول فراری می دهد، حتی اگر بهترین محصولی باشد که تا به حال تولید شده است، بنابراین از اینک
تصویر را به صورت نامناسب کش بیاورید فقط برای اینکه فضا را پر کنید به شدت اجتناب نمایید.
اگر شما کالایی دارید که به صورت فیزیکی موجود می باشد هیچ وقت از تصویر سه بعدی شده و یا انیمیش
شده آن استفاده نکنید، بلکه با یک دوربین ساده و یک پرده سفید از آن عکاسی کنید، سپس از آن در صفح
محصول استفاده نمایید، شاید باورتان نشود اما همین که مخاطب شما تصویر واقعی کالا را میبیند به شکل
احساس می کند که آن را لمس کرده و به همین راحتی بیننده شجاعت بیشتری در خرید از سایت شما
دست خواهد آورد.

تصویر محصولات به شکل کارتونی
اگر شما کالایی دارید که به صورت فیزیکی موجود می باشد هیچ وقت از تصویر سه بعدی شده و یا انیمیشن
شده آن استفاده نکنید، بلکه با یک دوربین ساده و یک پرده سفید از آن عکاسی کنید، سپس از آن در صفحه
محصول استفاده نمایید، شاید باورتان نشود اما همین که مخاطب شما تصویر واقعی کالا را میبیند به شکلی
احساس می کند که آن را لمس کرده و به همین راحتی بیننده شجاعت بیشتری در خرید از سایت شما به
دست خواهد آورد.

استفاده از افراد غیر ایرانی در تصویر محصولات
شاید بتوان در یک مقاله از تصاویر افراد خارجی استفاده کرد و مشکل خاصی هم ایجاد نکند اما زمانیکه
پای صفحه محصول در میان باشد باید به این نکته توجه کنید که تصاویر قرار است پیام بازاریابی شما را
تصویر سازی کند و اثر مناسبتری در ذهن مخاطب ایجاد کند، اگر شما می خواهید فردی را در حال استفاده از
محصولات خودتان نشان دهید یکی از بزرگترین اشتباهات این است که از تصویر یک فرد خارجی استفاده
کنید.

استفاده از تصاویر محیطی خارج از تصور ایرانی ها
فرض کنید شما فروشنده مبلمان هستید و می خواهید در صفحه محصول خودتان چیدمان مبلمان را در یک
خانه نشان دهید، متاسفانه عده ای بر این باور هستند که اگر این مبلمان در خانه هایی به سبک اروپایی
نشان داده شود و یا یک خانه سلطنتی بسیار لوکس مخاطب بیشتر جذب خواهد شد، اما مخاطب ایرانی به
محض دیدن چنین تصویری بلافاصله از خرید خودش منصرف می شود، حتی اگر کالای شما عالی هم باشد.
اینجا هم مخاطب نمی تواند دقیقا درک کند که چرا این صفحه را نامناسب دیده است، اما از دید روانشناسی
این موضوع مطرح می شود که فرد هیچ نقطه تشابهی بین فضای موجود در عکس و فرهنگ خودش پیدا
نکرده است، بنابراین حس جالبی برای مشتری ایجاد نشده و به همین سادگی فروش را از دست خواهید
داد، شاید دانستن همین نکته بتواند روی اعتماد سازی و افزایش فروش شما تاثیری داشته باشد که حتی
به آن فکر نکرده باشید.

استفاده از اصل تمرکز و تصاویر متحرک
در علم روانشناسی گفته می شود که برای افزایش تمرکز یک فرد بهتر است تمام عواملی که به نوعی باعث
پرش حواس می شود از خود دور کنیم تا بتوانیم روی یک موضوع تمرکز بیشتری داشته باشیم، همین نظریه
در بازاریابی نیز قابل اجرا می باشد و یکی از مهمترین موضوعات در فروش می باشد.
شما در یک فروشگاه فیزیکی هم که باشید زمانیکه گوشی زنگ می خورد به راحتی از فروشگاه خارج می
شوید تا با فرد پشت خط به راحتی صحبت کنید و همین عامل باعث می شود خریدی انجام ندهید، حالا در
وب سایت شما یک عکس چشمک زن در ساید بار می تواند حواس کاربر را پرت کند.
زیرا چشم و مغز انسان نسبت به تصاویر متحرک بلافاصله واکنش نشان می دهند، به همین سادگی کاربر
با کلیک کردن بر روی آن به صفحه دیگری خواهد رفت، در نهایت همین عامل حواس پرتی باعث می شود
یک فروش از بین برود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.