سلام بر شما ها امروز قراره که در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت کنیم ، که خیلی خیلی برای ما ها مهم است که آن را بدانیم و آگاهی خوبی از آن داشته باشیم .

با آموزشگاه تراشه همراه باشید .

مهم ترین الگوریتم اینستاگرام !

یک سوی پست ها در صفحه خانه به صورت ناخواسته نمایش داده میشن .چون شما بهش علاقه دارین.

الگوریتم پست :
عکس است یا ویدئو ؟
کی پست شده؟
چندتا لایک و کامنت و…. داره؟

اطلاعات پوستر یا کاور:
چقدر جالب هستند؟
ایا انها دوست شماهستند؟
مردم چقدر بامحتوا درگیر میشوند؟

انالیز فعالیت های اخیر:
ایا تمایل به تماشای ویدئو های زیادی دارید ؟
معمولا باچه نوع محتوایی درگیر میشوید ؟

سابقه تعامل شما :
سمت کاربر
اینکه شما چه میزان با این پست ها تعامل داشتید (تعامل میتواند از نظر ,لایک ,کامنت و سیو باشد.)
با بررسی این موارد کاربر انالیز میکند چه مدل پست هایی را نمایش دهد.

میزان لایک های متعدد پست ها و کامنت های جست و جو شده توسط کاربران اکانت هایی که کاربران برایشان پیام فرستاده اند.

امار جالب ! اگر میخواهید بهتری رتبه رو بگیرید باید حداکثر مشارکت و تعامل را در ۳۰دقیقه اول بدست بیاورید .

مهم ترین فاکتور های اینستاگرام feed.
میزان ارتباط با فالور اهمیت بالایی دارد .
تشخیص اینستاگرام ک چطور ارتباط برقرار میشد؟
افرادی که شما محتوا را در دست دارین.
افرادی که سرچ کردین .
افرادی که در زندگی حقیقی میشناسید .

خیلیا فک میکنند اگر تعامل خوبی دارند نیازی به گذاشتن پست نیست , اینکار باعث ضعیف شدن پیج میشود.

الگوریتم اینستاگرام چه موقع پاداش میدهد؟
زمانی که قابلیت های جدید اینستاگرام استفاده کنید .

به نظرتون جمله به ترکیب برنده دست نزنید ,درسته؟
وقتی از ابزار های جدید تولید محتوا استفاده کنیم,الگوریتم میگوید این کاربر بروز هست و میخواهد قابلیت های جدید را بررسی کند , پس من هم بهش کمک میکنم .

تایم لاین :یا زمان ارسال پست : مطلبی که اینستاگرام بیشتر بهش توجه میکند , ارسال پست زمانی که فالوور های بیشتری انلاین هستند .

فرکانس :چه مقدار اینستاگرام را باز میکند اگر مدرت زمان طولانی تر شود دست های بیشتری بر اساس علاقه مندی ترتیب بندی میشود.

میزان فالورینگ ها :اگر مقدار اکانت بالاتری را فالو کرده باشین اینستاگرام انتخاب های بیشتری برای نمایش خواهد داشت .
نکته جالب الگوریتم اینستاگرام , میزان اکانت هایی است که اخیرا انهارا فالو کرده اید .
اگراین میزان پایین باشد به شما ضررمیزند , چون فعالیتی ندارند و مثل فالوور فیک به عملکرد پیج ضربه میزند .

میزان مصرف:چند دقیقه در اینستاگرام هستید , اگر زمان بیشتری صرف کنید , یعنی دنبال مطالب بیشتری هستید .

اگر مدت زمان زیادی صرف کنید که تمام موارد فالوئینگ هارا مشاهده کرده اید اینستاگرام یار و پیج های جدیدی را نشان میدهد .
توجه به تعاملات گذشته اینستاگرام میاد و به شما محتوای جدید نمایش میدهد که باز تعامل شما خیلی تبااثیر گذاره , حالا اگر در روز چند دقیقه وقت بزارید , اینستاگرام میاد و هایلایت های همان روز رو نشون میده .
نحوه عملکرد اینستاگرام EXPLORE علاوه برهشتگ میتوانیم کیبورد هم سرچ کنیم اما نتیجه همانند هشتگ ها نیست و بر اساس محتوایی هست که اپلود شده , هشتگ ها و کپشنی که نوشتید خواهد بود.

خب پس از هشتگ مناسب ، کپشن جالب بگذارید ممکن است توی سرچ کیبورد باشید.

نحوه عملکرد الگوریتم در استوری :
استوری دارای تعامل بیشتر اول صفحه دیده میشود.
استوری ها روزانه بیش از ۶۰۰میلیون کاربر فعال داره.
اکنون اگر محتوای کاربر پسند را در استوری قرار دهید هم میتوانید شانس رفتن به اکسپلور را داشته باشید .

بهینه سازی الگوریتم اینستاگرام :
هر روز هرچه بیشتر زمان برای پیج بگذارید الگوریتم بهتر با شما تعامل میکند , پس جواب کامنت ها و دایرکت ها حتما داده شود و حتی شده روز دو دقیقه فعالت در پیج انجام شود.

راه های بیشتر دیده شدن در اینستاگرام :
استفاده از اخرین قابلیت های اینستاگرام.
استفاده از کپشن های و کامنت های جذاب .
استفاده از استیکر های مختلف در استوری ایموجی های تعامل مثل PILE
استفاده مجدد از پست های پر بازدید خود .
استفاده مجدد از پست های پر بازده خود.
شما فروشگاهی اینترنتی دارید , محصولی که بیشتر بازدید خود رادوباره به حالت دیگری عکاسی کنید و بزارید
بهینه سازی زمان ارسال پست و استوری.

ایجاد رابطه عمیق با فالورور ها :
ایا در دایرکت از شما سوال زیاد میپرسند ؟ رابطه شما با انها صمیمی است ؟فالور های قدیمی چطور ؟

«نکته مهم تاثیر جذب فالوور های قدیمی نسبت به جدید هاست .»
در همان ۶۰دقیقه اول با کاربران گفتگو کنید .
سعی کنید با کاربران تعامل کنید , پست را ترک نکنید و سعی کنید جواب کامنت هارا به بهترین شکل بدهید .
و حتی کاربر را دربخش کامنت ها درگیر نمائید.
تا ۲۴ساعت پست را ویرایش نکنید .
چون اینستاگرام فکر میکند شما محتوای پست را به کلی تغییر داده اید.

پست را حذف و دوباره ارسال نکنید :
از هشتگ های اضافه استفاده نکنید .
درسته ما میتوانیم تا ۳۰هشتگ بگذاریم, اما اگر رفتارمان اسم گونه باشد , اینستاگرام فرصت اکسپلور را از ما میگیرد .
خیلی از ادمین ها میگویند ۵ الی ۸هشتگ برای دیده شدن کافیست .
ارسال هشتگ ها در بخش نظرات راه حل فوق العاده است راه حل فوق العاده ای است .
انشار پست های بیشتر برای بدست اوردن فاوور بیشتر , الگوریتم ۲۰۲۲ تنها پست را به ۱۰درصد فالوور ها نشان میدهند , حالا اگر در طول روز ۲پست بگذاریم , ۲۰درصد نشان داده میشود اما تاثیر کاربر اینستاگرام این هست که درک میکند پیج ما طرفداران بیشتری دارد پس بهتر است در اکسپلور راه پیدا میکنیم.

اما اگر بازدید پایین است ۲تا ۳روز است نگه دارید علت ان این است که وقتی پستی ارسال میکند , اینستاگرام ان را در PEED فالوور ها نشان میدهد اما برخی از فالوورها زمانی طول میکشد که پروفایل خود را بررسی کنند.


موقعیت جغرافیایی :
اگر از مکان هایی که کاربران بیشتری دارد را در موقعیت خود قرار دهید احتمال دیده شدن بیشتر است .مثلا تهر ان اما الگوریتم مکان یاب است و میتواند مکان شما را تشخیص می دهد.
ارتباط سریع کاربران با محتوا اینستاگرام:
وقتی یک فعالیت در اینستاگرام بلافاصله مورد توجه قرار میگیرد , این سیگنال به اینستاگرام ارسال میشود که پست با کیفیت است .
۹صبح تا۱۴ و ساعت ۲۱ تعداد کاربر بیشتر میشود .

محتوای غیر قانونی از نظر اینستاگرام

خرید و فروش اسلحه گرم
خریدو فروش الکل
خریدو فروس تنباکو
خرید و فروش حیوان زنده
قمار انلاین
خرید و فروش دارد(حتی اگر در منطقه , مجاز باشد )
محتوای بد
سخنرانی نفرت انگیز
نفرت ورزی , سیاه نمایی
تشویق مردم به صدمه زدن خود .
ویدئو های گرافیکی به اصطلاح خشن.

بارکد آموزشگاه

مطالب مرتبط