امروزه در هر جا میتوان ردپای طراحی گرافیک را دید، بر روی تیشرت ها ، پوسترها ،وبسایتها و … .
در نتیجه گسترش روز افزون تبلیغات هم در دنیای واقعی و هم در فضای مجازی ، بیش از پیش به وجود طراحان گرافیک احساس نیاز میشود. در واقع همانطور که بسیاری از متفکرین معاصر اشاره کردهاند ، تصاویر به بخشی از دنیای مدرن ما بدل شدهاند.
تولد و توسعه گرافیک زمانی شکل گرفت که عصر صنعتی شدن و تولید انبوه کالای صنعتی و غیر صنعتی آغاز شد و برای معرفی انبوه کالاها نیاز به تبلیغ پیدا شد تا مشتری در انتخاب خود دچار سردرگمی نشود. طبیعی است که برای عموم مردم تبلیغ کردن نیازمند زبان مشترکی بود که از تلفیق خطوط، رنگ ها و علامت هایی باشد که تصویر شکل گرفته بتواند خواسته تولید کننده محصول را برآورده سازد.
طراح گرافیک یا گرافیست کسی است که بر مبنای سفارشی که به او می دهند و با تکیه بر هنر خود، پیام یا ایده ای را به کمک تصویر و حروف به گرافیک چیست و بازار بازار کار رشته گرافیک یکی از پرتکرار ترین سوالات متقاضیانی که میخواهند در این رشته ادامه تحصیل دهند میباشد.
بازار کار رشته گرافیک در ایران از در امدر نسبتا خوب و شرایط ویژه ای برخوردار است وجزء با ثبات ترین کار های حوضه هنر به حساب میاید.
آینده آن
مخاطب انتقال می دهد.
کار طراحی گرافیک، حیطهها و تخصصهای مختلفی دارد :
ارتباط بصری: (Visual communication)مانند طراحی پوستر، طراحی جلد، طراحی نشان(Logo)، طراحی صفحات وب و…
تصویرسازی :(Illustration)مانند تصویرسازی برای کتابهای کودک، کتابهای علمی و آموزشی، تصویرسازی برای نشریات، طراحی نقشه و…
گرافیک محیطی:طراح گرافیک محیطی با طراحی یک نقشه مناسب که محل استقرار هر یک از بخش های یک محیط را با طرح و رنگ مناسب به خوبی نشان می دهد، نقش مهمی در راهنمایی افراد دیگر در استفاده از آن محیط دارد.
بازارکار و فرصت های استخدامی رشتهی گرافیک
آینده شغلی گرافیک
گرافیستها در برخی سازمان ها از جمله صدا و سیما ، شرکت های تبلیغاتی، چاپخانه ها، مراکز آموزشی و بسیاری از شرکت های بزرگ ،که واحد طراحی دارند، کار می کنند. از آنجا که کسب تجربه برای موفق شدن در این شغل بسیار مهم است، گاهی نیاز است گرافیست برای کسب تجربه های کاری متنوع محل کار خود را عوض کند.
امکان کار به صورت مستقل و پروژه ای برای گرافیست به میزان زیادی فراهم است. بسیاری از گرافیستها با گرفتن سفارش از مشتری، در زمان تعیین شده کار را آماده و به مشتری تحویل می دهند.
از میزان استخدام و وضعیت بازارکار گرافیست ها در کشور اطلاعات موثقی در دسترس نمی باشد. اما با توجه به اهمیت روز افزون بازاریابی و تبلیغات و توجه ویژه همه سازمان ها و شرکت ها به آن و از طرف دیگر رشد حوزه تصویرسازی و طراحی روی جلد کتب، صفحه آرایی مجلات و روزنامه هاو …، پیش بینی می شود بازارکار مناسبی در سال های آینده پیش روی گرافیستهای توانمند باشد. با توجه به زیاد بودن تعداد فارغ التحصیلان رشته گرافیک، بدیهی است رقابت در این بخش بسیار زیاد است و افراد توانمند و قوی پیروز این میدان خواهند بود.
شغل هایی که یه گرافیست میتونه داشته باشه…
آینده شغلی گرافیک
آیندتان را خودتان می سازید.
قبل از پرداختن به بازار کار رشته گرافیک به معرفی این رشته میپردازیم :
رشته گرافیک یکی از رشته های پر طرفدار و متنوع ترین رشته های فنی حرفه ای میباشد وهمچنین علاوه بر جذابیت های فراوانی میتواند زمینه درامد زایی خوبی را برای هنرجویان این رشته فراهم کند به شرط این که پشت کار و انگیزه لازم را برای انجام فعالیت های مربوط داشته باشند و همچنین با جدیت و تلاش در کار میتوانند به موفقیت برسند.
بازار کار رشته گرافیک-رشته گرافیک چیست؟
گرافیک در واقع از ترکیب هنر های تجسمی،طراحی،خط در گرافیک،رنگ شناسی،چاپ دستی،مبانی تصویر سازی،پایه و اصول صفحه ارایی، عکاسی تشکیل میشود.
بازار کار رشته گرافیک واینده تحصیلی این رشته:
برای گرافیست ها تقاضا متناسبی وجود دارد و قالبا بیشتر شرکت های کوچک و بزرگ طراح و گرافیست نیاز دارند طوری که با یک نگاه به اگهی نیازمندی ها متوجه این موضوع میشویم و این به گونه ای است که در هر دو طیف متخصص و مبتدی نیاز هست.
بازار کار رشته گرافیک – درآمد رشته گرافیک
در امد این رشته بستگی به جایی که در انجا مشغولید کارمند هستید یا دفتر تبلیغاتی دارید تفاوت دارد .در امد این رشته را میانگین اماری سال ۹۵ یک ملیون وهشت صد هزار تومان نشان میدهد
گرافیک چیست و بازار بازار کار رشته گرافیک یکی از پرتکرار ترین سوالات متقاضیانی که میخواهند در این رشته ادامه تحصیل دهند میباشد.
بازار کار رشته گرافیک در ایران از در امدر نسبتا خوب و شرایط ویژه ای برخوردار است وجزء با ثبات ترین کار های حوضه هنر به حساب میاید.
آینده آن
گرافیک کامپیوتری یعنی چی؟
هنر طراحی تصاویر، خطوط، نمودارها با استفاده از کامپیوتر و به وسیله برنامه نویسی را گرافیک کامپیوتری می گویند. پیکسل کوچکترین تصویر گرافیکی یا واحد نمایش تصویر در یک صفحه نمایش است. می توان پیکسل را بنیادی ترین ذره در طراحی دانست. به طور کلی گرافیک کامپیوتری به دو دسته گرافیک کامپیوتری تعاملی و گرافیک کامپیوتری غیر تعاملی تقسیم میشود.
گرافیک کامپیوتری تعاملی چیست؟
منظور از گرافیک رایانه ای تعاملی، ارتباط دو طرفه بین کاربر و کامپیوتر است. این بدان معناست که کاربر با استفاده از ورودی می تواند تصویر گرافیکی شما را تغییر دهد. بگذارید یک مثال ساده بزنم تا کامل متوجه شوید. همه افراد حداقل یه دفعه بازی فوتبال در کامپیوتر یا دستگاه های بازی را انجام دادید. شما با استفاده از دسته بازی (ورودی) می توانید بازیکن ها (عناصر گرافیکی) را حرکت بدهید. بدین صورت کامپیوتر یا دستگاه بازی سیگنال هایی را از ورودی دریافت می کند و عنصر گرافیکی را طبق خواسته کاربر بلادرنگ تغییر می دهد. کاربر شما می تواند به وسیله ی مجموعه دستور هایی را که برای اجرا در اختیار داشته و هر کدام یک واکنش نسبت به عناصر گرافیکی نشان می دهد، با کامپیوتر ارتباط بر قرار کند.
ین نوع گرافیک تعاملی حتی می تواند روی زندگی ما هم به روش های غیر مستقیم تاثیر بگذارد، می پرسید چگونه؟ بگذارید برای این موضوع هم یک مثال بزنم؛ با گرافیک کامپیوتری تعاملی شما می توانید به یک خلبان نحوه کنترل هواپیمایی که صد ها نفر سوار آن هستند را آموزش بدهید.
اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم باید یک شبیه ساز پرواز بسازید که به خلبان کمک کند که پرواز را نه در دنیای واقعی بلکه در محیطی مجازی یاد بگیرد. او باید در واقع تمام امکانات واقعی یک هواپیما را به صورت مجازی بشناسد و در حین آموزش آسیب نبیند و برای مثال وقتی سقوط کرد اتفاق بدی نیفتد. در سراسر دنیا شبیه ساز پرواز از اهمیت زیادی یرخوردار است. این شبیه ساز هم امنیت کافی دارد و هم باعث نمی شود که شما هزینه اضافی بابت سوخت یا تعمیرات بدهید. حالا متوجه شدید که چقدر گرافیک کامپیوتری تعاملی مهم است.
از میزان استخدام و وضعیت بازارکار گرافیست ها در کشور اطلاعات موثقی در دسترس نمی باشد. اما با توجه به اهمیت روز افزون بازاریابی و تبلیغات و توجه ویژه همه سازمان ها و شرکت ها به آن و از طرف دیگر رشد حوزه تصویرسازی و طراحی روی جلد کتب، صفحه آرایی مجلات و روزنامه هاو …، پیش بینی می شود بازارکار مناسبی در سال های آینده پیش روی گرافیستهای توانمند باشد. با توجه به زیاد بودن تعداد فارغ التحصیلان رشته گرافیک، بدیهی است رقابت در این بخش بسیار زیاد است و افراد توانمند و قوی پیروز این میدان خواهند بود.
شغل هایی که یه گرافیست میتونه داشته باشه…
آینده شغلی گرافیک
آینده شغلی
آیندتان را خودتان می سازید.
قبل از پرداختن به بازار کار رشته گرافیک به معرفی این رشته میپردازیم :
رشته گرافیک یکی از رشته های پر طرفدار و متنوع ترین رشته های فنی حرفه ای میباشد وهمچنین علاوه بر جذابیت های فراوانی میتواند زمینه درامد زایی خوبی را برای هنرجویان این رشته فراهم کند به شرط این که پشت کار و انگیزه لازم را برای انجام فعالیت های مربوط داشته باشند و همچنین با جدیت و تلاش در کار میتوانند به موفقیت برسند.
بازار کار رشته گرافیک-رشته گرافیک چیست؟
گرافیک در واقع از ترکیب هنر های تجسمی،طراحی،خط در گرافیک،رنگ شناسی،چاپ دستی،مبانی تصویر سازی،پایه و اصول صفحه ارایی، عکاسی تشکیل میشود.
بازار کار رشته گرافیک واینده تحصیلی این رشته:
برای گرافیست ها تقاضا متناسبی وجود دارد و قالبا بیشتر شرکت های کوچک و بزرگ طراح و گرافیست نیاز دارند طوری که با یک نگاه به اگهی نیازمندی ها متوجه این موضوع میشویم و این به گونه ای است که در هر دو طیف متخصص و مبتدی نیاز هست.
بازار کار رشته گرافیک – درآمد رشته گرافیک
در امد این رشته بستگی به جایی که در انجا مشغولید کارمند هستید یا دفتر تبلیغاتی دارید تفاوت دارد .در امد این رشته را میانگین اماری سال ۹۵ یک ملیون وهشت صد هزار تومان نشان میدهد
گرافیک چیست و بازار بازار کار رشته گرافیک یکی از پرتکرار ترین سوالات متقاضیانی که میخواهند در این رشته ادامه تحصیل دهند میباشد.
بازار کار رشته گرافیک در ایران از در امدر نسبتا خوب و شرایط ویژه ای برخوردار است وجزء با ثبات ترین کار های حوضه هنر به حساب میاید.
آینده آن
گرافیک کامپیوتری یعنی چی؟
هنر طراحی تصاویر، خطوط، نمودارها با استفاده از کامپیوتر و به وسیله برنامه نویسی را گرافیک کامپیوتری می گویند. پیکسل کوچکترین تصویر گرافیکی یا واحد نمایش تصویر در یک صفحه نمایش است. می توان پیکسل را بنیادی ترین ذره در طراحی دانست. به طور کلی گرافیک کامپیوتری به دو دسته گرافیک کامپیوتری تعاملی و گرافیک کامپیوتری غیر تعاملی تقسیم میشود.
گرافیک کامپیوتری تعاملی چیست؟
منظور از گرافیک رایانه ای تعاملی، ارتباط دو طرفه بین کاربر و کامپیوتر است. این بدان معناست که کاربر با استفاده از ورودی می تواند تصویر گرافیکی شما را تغییر دهد. بگذارید یک مثال ساده بزنم تا کامل متوجه شوید. همه افراد حداقل یه دفعه بازی فوتبال در کامپیوتر یا دستگاه های بازی را انجام دادید. شما با استفاده از دسته بازی (ورودی) می توانید بازیکن ها (عناصر گرافیکی) را حرکت بدهید. بدین صورت کامپیوتر یا دستگاه بازی سیگنال هایی را از ورودی دریافت می کند و عنصر گرافیکی را طبق خواسته کاربر بلادرنگ تغییر می دهد. کاربر شما می تواند به وسیله ی مجموعه دستور هایی را که برای اجرا در اختیار داشته و هر کدام یک واکنش نسبت به عناصر گرافیکی نشان می دهد، با کامپیوتر ارتباط بر قرار کند.
ین نوع گرافیک تعاملی حتی می تواند روی زندگی ما هم به روش های غیر مستقیم تاثیر بگذارد، می پرسید چگونه؟ بگذارید برای این موضوع هم یک مثال بزنم؛ با گرافیک کامپیوتری تعاملی شما می توانید به یک خلبان نحوه کنترل هواپیمایی که صد ها نفر سوار آن هستند را آموزش بدهید.
اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم باید یک شبیه ساز پرواز بسازید که به خلبان کمک کند که پرواز را نه در دنیای واقعی بلکه در محیطی مجازی یاد بگیرد. او باید در واقع تمام امکانات واقعی یک هواپیما را به صورت مجازی بشناسد و در حین آموزش آسیب نبیند و برای مثال وقتی سقوط کرد اتفاق بدی نیفتد. در سراسر دنیا شبیه ساز پرواز از اهمیت زیادی یرخوردار است. این شبیه ساز هم امنیت کافی دارد و هم باعث نمی شود که شما هزینه اضافی بابت سوخت یا تعمیرات بدهید. حالا متوجه شدید که چقدر گرافیک کامپیوتری تعاملی مهم است.
ستخدام گرافیست در برخی سازمان ها از جمله صدا و سیما و وزارت ارشاد، شرکت های تبلیغاتی، چاپخانه ها، مراکز آموزشی و بسیاری از شرکت های بزرگ ،که واحد بازاریابی و فروش دارند، امکان پذیر است.
از آنجا که کسب تجربه برای موفق شدن در این شغل بسیار مهم است، گاهی نیاز است گرافیست برای کسب تجربه کاری بیشتر، محل کار خود را عوض کند.
امکان کار به صورت مستقل و پروژه ای برای گرافیست به میزان زیادی فراهم است. بسیاری از گرافیست ها با گرفتن سفارش از مشتری، در زمان تعیین شده کار را آماده و به مشتری تحویل می دهند.
از میزان استخدام گرافیست و وضعیت بازارکارش در کشور اطلاعات موثقی در دسترس نمی باشد. اما با توجه به اهمیت روز افزون بازاریابی و تبلیغات و توجه ویژه همه سازمان ها و شرکت ها به آن
و از طرف دیگر رشد حوزه تصویرسازی و طراحی روی جلد کتب، صفحه آرایی مجلات و روزنامه هاو …، پیش بینی می شود بازارکار مناسبی در سال های آینده پیش روی گرافیست های توانمند باشد.
با توجه به زیاد بودن تعداد فارغ التجصیلان رشته گرافیک، بدیهی است رقابت در این بخش بسیار زیاد است و افراد توانمند و قوی، پیروز این میدان خواهند بود.