ابزارهای پُر کاربرد اینستاگرام
اینستاگرام یکی از جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای صاحبان کسب و کار است. با توجه به عدم فیلترینگ و دسترسی به این شبکه اجتماعی پر قدرت، کاربران ایرانی بسیار زیادی در آن حضور دارند و همچنین بسیاری از شرکتها و سازمانهای مختلف اقدام به معرفی کالاها و خدمات خود در این بستر نمودهاند.
از سرویس هایی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار داده امکان به اشتراکگذاری راحت تصاویر و ویدیو برای افراد وکسبوکارها است. این سرویس، امکان ثبت رخدادها, همایشهای تخصصی و اجتماعات مختلف کاری، پروسه تولید محصولات مختلف، خدمات قابل ارائه و …. را ایجاد نموده است. کاربران در این فضا و محیط، علاقهمند به محتواهای ویدئویی بوده و در نتیجه شما باید تلاش نمایید تا در محتواهای بازاریابی خود دائما عکس و ویدیو استفاده کرده و آن ها را قرار دهید.
شما به عنوان صاحب یک کسبوکار میتوانید با قراردادن عکسها و ویدیوهای جذاب از محصولات و خدماتی که ارائه میدهید، مخاطبان بیشتری را جذب خود نموده و در نمایش این تصاویر، از ابزارهایی مانند رنگها و افکت های مختلف استفاده نمایید تا هرچه بیشتر به انتقال پیام کسب و کارتان بپردازید. هرچه گرافیک و کیفیت عکسها و ویدیوهای استفاده شده بهتر باشد، انتقال این پیام راحتتر و سریعتر خواهد بود.
کاربرد اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ:
از محبوبیت و کارایی این پلتفرم بارها صحبت شده است و کاربرد اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست. تاثیر گذاری آن بر کسب و کار ها از یک سو و بر مردم و مشتری های کسب و کارها از سوی دیگر باعث شده دیجیتال مارکتینگ راه خود را به این شبکه اجتماعی باز کند. کاربرد اینستاگرام در دنیای دیجیتال مارکتینگ را میتوان از دو جنبه بررسی کرد:
- اینستاگرام به عنوان کانالی جداگانه در دیجیتال مارکتینگ
- تعامل اینستاگرام با دیگر کانال های بازاریابی دیجیتال شما
در مورد اول، برنامهی بازاریابی تدوین شده برای اینستاگرام به صورت جداگانه بررسی میشود و تاثیر اینستاگرام بر دیگر کانال ها در نظر گرفته نمیشود. برای مثال، تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه پوشاک مردانه هستید. شَما میتوانید لباس ها و دیگر محصولات خود را این پلتفرم قرار دهید. اصول و نکات زیادی برای این روش وجود دارد. از تعداد هشتگ ها گرفته تا تعداد کاراکترهای بهینه و نحوه و زمان ارسال پست که همگی برای تاثیر گذاری بیشتر و افزایش ضریب تبدیل برای کسب و کار شما ضروری هستند.
کاربرد اینستاگرام برای راه اندازی یک کسب و کار خوب:
همینطور که میدانیم فضای مجازی بهترین راهکار برای برقرای یک کسب و کار مناسب است , برای همین مهم ترین بخش کاربرد اینستاگرام در دنیای دیجیتال مارکتینگ داشتن فالوور خوب و واقعی است که تاثیری چندانی در کسب و کار است , بنابراین امروزه شما باید تصمیم بگیرید به عنوان یک صاحب کسبوکار، برند و کسی که میخواهد در بیزینس خود پیروز باشد، چه استراتژی برای تبلیغات و بازاریابی خود انتخاب خواهیدکرد. استفاده از مدلهای بازاریابی سنتی را ترجیح میدهید یا مدلهای دیجیتال مارکتینگ. قطعا به دنبال مدلها و ابزارهایی خواهید رفت که اثربخشی و تاثیر بیشتری دارند و بیشتر مورد توجه مخاطبین شما قرارگرفته و پر بازدیدتر هستند.
کاربرد اینستاگرام در تعامل کانال های شما:
در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی دارید، این پلتفرم راهی بسیار مناسب برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت شما است. برای این منظور لازم است تاثیر گذاری آن را در نظر داشته باشید و آمار افرادی که از طریق لینک های اینستاگرامی به سمت وب سایت تان هدایت میشوند را برای بهینه سازی و ارزیابی عملکرد داشته باشید. مراحل جذب مشتری و فروش محصول به او را به صورت خلاصه میتوان به مراحل زیر تقسیم کرد:
- ارتباط اولیه و تاثیر گذاری
- هدایت به سمت خرید محصول
- انجام فروش
نکتهی کاربرد اینستاگرام این است که اینستاگرام میتواند در همهی این مراحل وجود داشته باشد. برای مثال شما با دیدن یک کفش زیبا در اینستاگرام به خرید آن ترغیب شوید و با پیگیری، به سمت وب سایتی که برای فروش در نظر گرفته شده هدایت شوید و یا حتی به صورت حضوری خرید کنید (برای مثال کفش ها مربوط به یک فروشگاه باشد و آدرس آن در بیو نوشته شده باشد و شما به آن فروشگاه بروید و کفش مورد نظر خود را خریداری نمایید).
استفاده از مزیت تبلیغات رایگان اینستاگرام:
یکی از مزایایی که اینستاگرام می تواند ارائه کند، داشتن ویژگی به عنوان تبلیغات رایگان است. این نوع تبلیغات یکی از سرویس های استثنائی کاربران است که می توانند در اختیار شما قرار دهند. شما می توانید از کاربران و فالوورهای خود بخواهید که پیج شما را به عنوان استوری یا پست در صفحه خود تبلیغ کنند، در عوض شما نیز می توانید خدمات خوب با تخفیفات ویژه به آن ها وعده دهید. این جریان برای شما هیچ هزینه ای نخواهد داشت. کافیست اعتماد کاربران و مشتریان را جلب کرده تا بتوانید از مزایای تبلیغ در اینستاگرام بهره مند شوید.
بهبود سئو سایت با اینستاگرام:
اگر محصولاتی را به فروش می رسانید، امکان به اشتراک گذاشتن عکس ها و فیلم های اینستاگرامی که به طور مستقیم به آن محصولات لینک داده شده اند می تواند برای شما یک برد بزرگ باشد. کاری که پیج هایی مانند دیجی کالا به عنوان سکو پرتابی برای خود استفاده کردند.